تبلیغات
پیش به سوی اندامی متناسب - وقتی میگویند یک تیکه خوراکی فلان کالری داره /منظور چه اندازه ای است؟
پیش به سوی اندامی متناسب

کالری کمتر........... زندگی سالمتر......... خوش هیکلتر

اندازه ها در رژیم های غذایی

 

1.      اندازه نان در رژیم( یعنی یک کف دست نان) مساوی است با 30 گرم از هرنان که اگر سنگک و بربری باشد به طول و عرض 9سانتی متر و یا دو برابر آن تافتون و 3 برابر آن لواش می باشد.

2.      اندازه میوه : منظور از میوه در رژیم عبارت است از یک سیب متوسط، یک  پرتغال متوسط، انار، لیموشیرین، هلو، گریپ فروت، دوعدد نارنگی متوسط و.........

دوعدد کیوی، دوعدد خرمالو، نصف موز، 3عددانجیر،  چهار عدد خرما، سه عدد سیب گلاب، یک لیوان توت فرنگی، یک لیوان گوجه سبز، یک لیوان گیلاس، یک لیوان آلبالو، یک و نیم لیوان هندوانه یا طالبی یا خربزه، چهار عدد زردآلو، چهار عدد ازگیل، نصف انار بزرگ، نصف پرتقال تامسون؛  پس هر جا در رژیم میوه آمده شما میتوانید با یکی از موارد بالا جایگزین کنید ( هر کدام از موارد بالا 75 کالری دارد). خیار و هویج جزو میوه های آزاد است.

3.      اندازه گوشتها : منظور از یک ران مرغ یعنی ران  یک مرغ  یک و نیم کیلویی و منظور از سینه یعنی یک طرف سینه بدون بال و پوست و منظور از یک تکه ماهی یعنی اندازه 17در17سانتی متر ماهی . اگر ترازوی دقیق دارید این وزنها را رعایت کنید : گوشت گوسفند 75گرم، گوشت مرغ120گرم و ماهی230گرم

4.      اندازه قند : حبه قندهای موجود یا 5/2گرم که برابر با 10 کالری می باشد

5.      منظور از یک کفگیر برنج: 6قاشق غذاخوری برنج است البته به صورت کته و 7 قاشق غذاخوری به صورت آبکش ولی بهتر است برنج را به صورت کته تهیه کنید.

6.      جایگزینهای حبه قند برای کسانی که از قند استفاده نمی کنند:

یک حبه قند=2.5گرم=10کالری=6توت خشک=6مویز=12کشمش=2عدد پولکی

دو حبه قند= 1خرما  و  سه حبه قند= یک شکلات

7.      جایگزینهای نان : یک کف دست نان= 30گرم= 5 عددبیسکویت متوسط=2 عددبیسکویت کرمدار= 3عددبیسکویت ساقه طلاعی= یک عددسیب زمینی=یک عدد میوه=3قاشق پلو= 2عدد شیرینی دانمارکی

  1. شیر : یک لیوان شیر = 200سی سی شیر کم چرب= 110کالری=یک لیوان ماست

9.      کتلت ،کوفته، کوکو، دلمه: هر کدام به اندازه متوسط دارای 200کالری است و می توانند جایگزین هم شوند

10.  پیتزا : نصف پیتزا = یک عددساندویچ = دو سیخ جگر و یک واحد نان = یک سیخ کباب برگ یا کوبیده و یک واحد نان= دوعدد تخم مرغ و یک واحد نان

11.  غذاهای زیر در رژیم درمانی آزاد بوده و شما می توانید به هر مقدار از آنها استفاده کنید: سبزیجات- کاهو- خیار- شلغم-گوجه فرنگی-کلم- هویج(نه آب هویج)- سالاد بدون سس(آبلیمو و آبغوره اشکالی ندارد)- تربچه- اسفناج- آب- نمک- ویتامینها- پیاز- پیازچه- چایی(بدون قند)- کدو آب پز- کدو تنبل آب پز- لوبیا سبز آب پز- جعفری و کلاً سبزیجات – ریواس- قارچ آب پز- فلفل- نوشابه رژیمی


نوشته شده در جمعه چهارم دیماه سال 1388 ساعت 19:11 توسط شهره آفاق نظرات | |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت