تبلیغات
پیش به سوی اندامی متناسب - سلامت مو و تغذیه
پیش به سوی اندامی متناسب

کالری کمتر........... زندگی سالمتر......... خوش هیکلتر

              این بار برای زیبایی مو به جای حمام به اشپزخانه بروید

زمانی كه صحبت از سلامت گیسوان شما می شود ، تنها آنچه می توان به صورت موضعی مصرف كرد تا كیفیت مو را بهتر نمود مطرح نیست بلكه نوع رژیم غذایی شما نیز در این زمینه نقش موثری بازی می كند. پس تنها به شامپو و سایر مواد آرایشی و بهداشتی توجه نكنید، بلكه حفظ پاكیزگی مو و تغذیه مناسب آن نیز لازم است. موی هر فرد ماهیانه 1.4 تا 1.2 اینچ رشد می كند و اساس و پایه موی جدید و نو، پوست و یا رشد ناخنها منوط به تغذیه شما است. اگر تغذیه شما سالم باشد سلولهای سالم و قوی تری در سراسر بدن تولید خواهد شد. رژیم غذایی سرشار از پروتئین ها و آهن می تواند كیفیت مو را به طور بارزی تحت تاثیر قرار دهد.


همچنین توجه به بعضی از مكمل ها لازم است ، مكمل هایی كه اغلب با تبلیغ پرپشت كردن مو وارد بازار شده ولی نتیجه عكس دارد. اگر چه ممكن است بعضی از این مكمل ها واقعا نتیجه بخش باشد اما چه بهتر كه به مدد تغذیه صحیح به هدف خود برسیم.در موارد نادری ملاحظه شده كه مصرف بیش از اندازه مكمل ویتامین a منجر به ریزش مو شده است.

و اما مواد لازم برای سلامت مو
1- ماهی سالمون:
این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 ، پروتئین ، ویتامین b12 و آهن است. اسید چرب امگا 3 برای سلامت پوست سر مفید ضروری است و كمبود آن موجب خشكی پوست سر و ریزش مو می شود. مصرف یك تا دو قاشق غذاخوری روغن بزرك (روزانه) نیز حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا 3 می باشد.
2- سبزیجات سبز تیره:
اسفناج، بروكلی و چغندر برگی سرشار از ویتامین a و c است كه بدن به منظور ساختن چربی پوست به آن نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می كند. بعلاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و كلسیم است.
3- لوبیا، عدس ، نخود نقش
حیاتی برای سلامت مو دارد. آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلكه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می شود. كه تمامی این مواد برای سلامت مو مفید است.
4- آجیل یا مغز گیاهان:
این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم است. این مواد سرشار از سلنیوم است كه برای سلامت پوست سر مفید است. مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیك (نوعی اسید چرب امگا 3) است كه حالت مو را ارتقا می بخشد.این مواد همچنین سرشار از روی است. گفته می شود كه كمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می شود.

5- گوشت مرغ و بوقلمون:
این مواد سرشار از پروتئین است كه به طبع سلامت مو را تضمین می كند.كمبود پروتئین موجب شكنندگی و كم پشتی مو می شود و كمبود شدید آن نتیجه ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد. این مواد همچنین حاوی آهن می باشد.
6- تخم مرغ:
این دسته مواد نیز سرشار پروتئین می باشد. همچنین بیوتین و ویتامین b12 نیز در آن به مقدار فراوان یافت می شود.
7- غلات سبوس دار:
این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین های گروه b می باشد. این مواد همچنین انرژی را ارتقا می بخشد ، بنابر این خوراك خوبی به خصوص در بعد از ظهر است.
8- صدف خوراكی:
این غذای دریایی سرشار از آنتی اكسیدان روی می باشد كه برای سلامت مو مفیداست اما اگر تمایلی به این خوراك ندارید می توانید گوشت گاو و بره را جایگزین كنید.
9- محصولات لبنی كم چرب:
این دسته از مواد به خصوص ماست و شیر كم چرب سرشار از كلسیم است كه ماده معدنی حیاتی برای رشد مو می باشد.
10- هویج:
هویج بهترین منبع ویتامین a می باشد كه برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفیداست.

با تمام این تعاریف می توان گفت كه آمیزه ای از مواد غذایی ذكر شده در رژیم غذایی روزانه باید گنجانده شود تا سلامت و زیبایی مو حفظ شود.

 


نوشته شده در جمعه یازدهم دیماه سال 1388 ساعت 23:31 توسط شهره آفاق نظرات | |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت