تبلیغات
پیش به سوی اندامی متناسب - 4بهمن 1388
پیش به سوی اندامی متناسب

کالری کمتر........... زندگی سالمتر......... خوش هیکلتر

 
 
کم کالری و یک وعده4بهمن1388

---------------------

میان وعده   -------------
ناهار  -----------------
میان وعده  -------------------
شام

   سبزیجات پخته (قارچ بادنجون کدو کرفس )و 2لیوان دوغ موسیری بدون گاز /یه کاسه سالاد کاهو خیار گوجه  و کمی ماست سبزی دار200کالری

میان وعده 3تا خیار30 کالری
مکمل ها لووتیروکسین-زینک/ .ب کمپلکس..کلسیم-د
کالری مکمل ها 10کالری
مایعات مصرفی اب
کالری مایعات -------------
خواب بعد از ظهر ------------
ساعت خوابیدن شب
جمع کل  250 تا 300کالری

موضوع امتیاز یکشنبه 4بهمن ماه 1388
 12 لیوان آب روزانه   امتیاز1

 نیم ساعت ورزش 1امتیاز و هر 10 دقیقه1امتیاز اضافه(500 طناب 4امتیازو اسکی فضایی نیم ساعت ا امتیاز  /50حرکت کش 1امتیاز)

    30دقیقه اسکی فضایی معادل450  

2امتیاز/30دقیقه اسکی فضایی/معادل450کالری3امتیاز

 کالری مجاز روزانه 500کالری /5امتیاز   5امتیاز

 زیباسازی اندام(پوست و مو  ناخون و ماساز ..)1امتیاز

  مو (ماسک مو)  و پوست  2امتیاز
 لبنیات کم چرب/1امتیاز   2امتیاز دوغ و ماست
 2لیوان سبزیجلت پخته/1امتیاز   2امتیاز

 مصرف کرب مجاز(عدم مصرف نان برنج بسکوییت ومیوه های کرب دار) 2امتیاز

  2امتیاز
انتخاب اصلح (کمتر کالری گرفتن و عدم مصرف کرب بالای30)1امتیاز    نخوردن اون   کیک و شیرینی هایی که بابایی اورد و پلو مرغ ظهر و خورشت بادنجون شب..خدایاااااااااااا3امتیاز
 سرکشی به بچه ها هم گروه و غیره/هر 5نفر 1امتیاز   2امتیاز
 رضایت بالای 80 درصد 1امتیاز  
 جمع امتیاز امروز شهره گل گلاب 24امتیاز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلم به دوستای گلم که اینقدر مهربونن

واقعا عذر میخوام امروز صبح من اومدم پست بذارم ..اما اصلا نمیتونستم صفحه رو باز کنم....ظهر اومدم باز تلاش کردم..نشد که نشد..البته امروز خیلی سرم شلوغ بوذ و گرنه زودتر میتونستم ...من رو ببخشید...اما امروز  روز خوبی بود و تا الان که دارم پست میذارم هنوز هیچی نخوردم ...اصلا تازه دوباره حس گرسنگی برام معلوم شده...قبلا همش میخوردم بدون اینکه اجازه بدم فرمان گرسنگی صادر بشه..اما الان خودمم که میگم کی چی کجا بخورم...مثلا تولد یکی از همکارام بود ..که نمیدونم چرا همه راهها به شیرینی ختم میشه...طرف ماشین میخره..شیرینی میده!!بچه دار میشه...شیرینی میده!!توی گزینش قبول میشه..شیرینی میده!!کارش بهتر میشه..شیرینی میده!!تولدشه  ..شیرینی میده....عروسی میکنه..شیرینی میده!!خلاصه....

امروز هم که خیلی به این همکار لطف داشتن واسش کیک و شیرینی اورده بودن...نمیدونید چه خبر بود!!!البته یه نفرهایی کادوی غیر خوراکی هم اورده بودن..جای شکرش باقیه...از خامه ای تا دانمارکی..از کیک شکلاتی تا ....

تازه طرف میگفت شما ها ببرید من که نمیتونم اینا ببرم!!!خلاصه به هرکی یه جعبه داد ....منم اوردو یکیشو..اما نخوردم!!!این یعنی مقاومت...پیروزی بر نفس!!!

این رو میخوام بگم که اگه یه مناسبتیه ..خوب این همه وسیله غیر خوراکی !!!خوب چرا بند کردیم به شیرینی!!!

الان هم میخوام برم شامم رو بخورم...من خیلی راضیم...احساس میکنم دارم به 6ماه قبل برمیگردم...دیشب که خبرهای خوبی داشتم...این یعنی اینکه تمام کهکشانها دارن منو کمک میکنن..خدایا ازت مننونم ...خیلی سپاسگذارم که منو یه نیم نگاه انداختی....دوستون دارم هوارتا

 

 

نكاتی ضروری در مورد كاهش وزن :

1- رژیم های غذایی به تنهایی كارآیی ندارند و همراه آن باید فعالیت بدنی انجام گیرد.


2- رژیم غذایی محدود هر چند در كوتاه مدت باعث كاهش وزن سریع می شود ، ولی

 در بلند مدت منجر به پرخوری می گردد .


3- بدن هر فردی یك محدوده وزنی دارد و تحقیقات انجام شده نیز نشان داده كه وزن

 بدن با استخوان بندی وژنتیك در ارتباط می باشد .


4- در یك رژیم غذایی كاهش وزن باید از تمام گروه های غذایی با حجم كمتر استفاده

شود .


5- استفاده از برنامه غذایی بدون چربی عموما" ایجاد نارضایتی در افراد می كند ، در

نتیجه اگر مقدار كمی چربی هم مصرف شود و انرژی حاصل از این چربی سوزانده

شود ، فرد چاق نمی شود .


6- حذف غذاهای مورد علاقه ، احتمال ادامه ندادن رژیم غذایی را بسیار افزایش می

 دهد .


در یك مطالعه تحقیقاتی مشخص شد كه اگر افراد بخواهند انرژی دریافتی روزانه

خود را در یك وعده بگنجانند ، آن وعده ، شام خواهد بود . حال اگر فرد شام سنگینی

مصرف كند ،احتمال دارد كه چاق شود . همچنین حذف هر كدام از وعده های اصلی

غذا به امید كاهش وزن بیشتر ، نه تنها باعث كاهش وزن نمی شود ، بلكه باعث

افزایش وزن هم می گردد . برای مثال اگر شب ، شام را به طور كامل حذف كنید ،

صبح گرسنه تر خواهید بود و غذای بیشتری می خورید و در نتیجه امكان دارد چاق شوید . پس بهترین توصیه آن است كه در طول روز وعده غذایی به نحو مطلوب

مصرف شود و سپس درشب شام سبكی استفاده گردد . به این ترتیب انرژی

بیشتری برای فعالیت های روزانه تامین خواهد شد و از گرسنگی بیش از حد و

متعاقب آن زیاده روی در غذا خوردن هم پیشگیری می شود .

 

رژیم كم كالری حاوی 1000 كالری روزانه صرف نظر از این كه كم چربی باشد یا نه،

 هم باعث كاهش وزن و هم كاستن از چربی شكمی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ؛ واحد علوم پزشكی تهران - رژیم خیلی كم كالری كه حاوی

400 تا 500 كیلوكالری روزانه است باعث كاهش سریعتر وزن در ابتدا می‌شود اما

كل مقدار كاهش وزن در طول یك سال مشابه است و به علاوه احتمال این كه بیمار

 این رژیم غذایی را ادامه ندهد بیشتر است

همچنین، مهم این است كه علاوه بر كاهش چربی غذایی، كل كالری دریافتی نیز

كم شود، در غیر این صورت كاهش وزن میسر نخواهد شد و همچنین انجام ورزش

های هوا رسان علاوه بر این موارد در جهت كاهش وزن بسیار مؤثر است.

 

 

 

 

 


نوشته شده در یکشنبه چهارم بهمنماه سال 1388 ساعت 08:56 توسط شهره آفاق نظرات | |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت