تبلیغات
پیش به سوی اندامی متناسب - دوشنبه 5بهمن1388..یه روز باروونی و لطیف
پیش به سوی اندامی متناسب

کالری کمتر........... زندگی سالمتر......... خوش هیکلتر

کم کالری و یک وعده5بهمن1388باونی و پر از لطافت

---------------------

میان وعده   -------------
ناهار  -----------------
میان وعده  -------------------
شام

  /ساعت 30/9شب /سبزیجان پخته(قارچ2عدد/کرفس یک کیسه فریزری/بادمجون یک عدد بزرگ/هویج1عدد/شلغم نصفی/همراه با نارنج/150کالری

میان وعده  املت با 2سفیده و 1قارچ و کمی فلفل دالمه ای و یک گوجه/70کالری/یک بشقاب بزرگ سبزی خوردن و 2تا خیار و 2قاشق ماست سبزی دار/3قلوپدوغ موسیری70کالری
مکمل ها لووتیروکسین-زینک/ .ب کمپلکس..کلسیم-د
کالری مکمل ها 10کالری
مایعات مصرفی اب چای وشکر کندرل
کالری مایعات  5کالری
خواب بعد از ظهر ------------
ساعت خوابیدن شب
جمع کل  300کالری

موضوع امتیاز دوشنبه5بهمن ماه 1388
 12 لیوان آب روزانه   امتیاز1

 نیم ساعت ورزش 1امتیاز و هر 10 دقیقه1امتیاز اضافه(500 طناب 4امتیازو اسکی فضایی نیم ساعت ا امتیاز  /50حرکت کش 1امتیاز)

    30دقیقه اربی ترک معادل450  

60 دقیقه اربی ترک1000کالری معادل5امتیاز

 کالری مجاز روزانه 500کالری /5امتیاز  5امتیاز

 زیباسازی اندام(پوست و مو  ناخون و ماساز ..)1امتیاز

پوست  2امتیاز
 لبنیات کم چرب/1امتیاز

   1امتیاز/ماست دوغ

 2لیوان سبزیجلت پخته/1امتیاز  3امتیاز

 مصرف کرب مجاز(عدم مصرف نان برنج بسکوییت ومیوه های کرب دار) 2امتیاز

 2امتیاز
انتخاب اصلح (کمتر کالری گرفتن و عدم مصرف کرب بالای30)1امتیاز     نخوردن کیک خونگی و نگه داشتن اشتها تا شب3امتیاز/نخوردن ناهار سازمان /نون سنگک وایییی
 سرکشی به بچه ها هم گروه و غیره/هر 5نفر 1امتیاز  5امتیاز
 رضایت بالای 80 درصد 1امتیاز  
 جمع امتیاز امروز شهره گل گلاب 28امتیاز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلام به همه بچه های خوش هیکل..

شب بارونی و قشنگی رو براتون آرزو میکنم..

و به قول معروف زیر باران باید رفت........

من به دلایل ویروس و اینا نتونستم اصلا وارد اینترنت بشم..البته هنوز هم کاملا درست نشده..ولی الان خوشحالم که اومدم پیشتون..واقعا به شماها یه جورایی عادت کردم..مثلا با خودم میگم ..الان فلانی داره چی میخوره ..چه کار کرده..و...من که همه شما ها رو دوست دارم ...یه نکته خوب توی همین ارتباط ها اینه که هر کسی بدون نگاه به شغلش و وضعیتش و ...هر چی تو دلش هست میگه ..این ارتباط خیلی قشنگه..چون ماها اون نقابی که بیرون داریم رو اینجا نداریم و حتی میتونم بگم ای ارتباط مثل اینه که ادم وقتی با خود خودش خلوت میکنه ...همون شکلیه..خیلی پاک و بی ریا .بی شیله پیله..من به خودی خود خیلی جاها نمیتونم در این موارد خصوصی چیزی بگم...البته اونا هم نمیگن..و این میشه که ما ادم ها روز به روز از هم دور میشیم و دیوارهای بینمون بیشتر و ضخیمتر میشه ..به طوری که کسی رو به هیچ وجه داخل نمیکنیم...این ارتباط برای من که با این مشکل رو به رو هستم که فوق العادس...نمیدونم شما هم همین طورید؟؟؟؟امروز من خیلی گرسنه نبودم ..اما من باید همون زمانی که شام میخورم هرچی میخوام بخورم ..بخورم..اما دیشب بعد از شامم ..ساعت 12سالاد هم خوردم که صبح امروز اون احساس دیروز رو نداشتم...من به ورزش دوباره علاقمند شدم..بعد از ورزش به قول آرمیتاجونم  یه حس شادابی عجیبی دارم که اونم به خاطر ترشح هورمون سروتونینه...این هورمون بعد از خوردنه غذای کربو هیدرات دار و بستنی خیلی خوب قابله درکه...اما من با ورزش میخوام این هورمون که به هورمون شادی اور مشهوره رو ترشح کنم...شما هم این کار رو بکنید..امروز چقدر هوا لطیفه و باروونی..من که امروز حالم دگرگون شد..یه سوال دارم ..شماها تا حالا بای لاین نرفتید؟همون ورزش های شبیه سازی کامپوتری رو میگم؟اگه چیزی میدونید به منم بگید..لطفا...امروز من خیلی ادای خوردنو رو بازی کردم ..مثلا به بچه ها میگفتم من میخوام شیر قهوه و کیک بخورم..کی میخواد..بعد خودم یواشکی نمیخوردم...حتی ناهاره سازمان پلو مرغ بود  ..من الکی گفتم خوردم...خیلی من روی خوردنم مسلط شدم..البته اینو بگم ممکنه یک دفعه افسارم پاره بشه...اما من نمیذارم...من میتوانم ..پس هستم..

بچه ها جونم من حتما میام پیشتون..اما الان دارم از خستگی ولو میشم.. اخه توی ترافیک بودم اما هیچ چاره ای جز صبر نداشتم... ..امروز تهران کلا شلوغ بود ..انگار مردم با اودن بارون دگرگون شده بودن...این بارون هم این چیزا رو داره دیگه  .... تازه اینم بگم تا آخر هفته برف هم میاد و ننه سرما داره میادددددد..................هو هو هو

تا شام یه ساعت مونده..شاید هم 2ساعت!!!بوس بوس بوس بوس به همتون

ساعاتی بعد30/12:واییییییییی بابایی از بیرون یه مرغ بریون اورد اما من گفتم سیرم!!!!خدا تو که از دل من باخبری!!!اما میرزه که نخورم..نه؟؟!!شاید شاید منم اتکینزی بشم اما همون یه وعده وکم ..این شیما جون منو وسوسه کرده..بگم چی نشی دخمل خوش هیکل!!

 

 

MariaSharapova.jpg

راز واقعی كاهش وزن چیست؟


  

راز واقعی كاهش وزن  ؛ تغذیه خوب؛  است .

به خاطر بسپارید برای كاهش وزن مناسب ، بدن نیاز دارد كه سوخت و ساز موثری داشته باشد و برای داشتن سوخت و ساز موثر خوردن غذاهای مغزی لازم است . البته این غذاهای مغزی نباید پر كالری و چاق كننده باشند.

غذاهای خوب بخورید و فعال باشید

 وقتی صحبت از غذاهای خوب به میان می آید منظور سبزیجات و میوه جات تازه , حبوبات و غلات سبوس دار , نان گندم كامل , سیب زمینی و برنج, گوشت خالص و بدون چربی , لبنیات كم چرب و مقدار كمی تنقلات مانند آجیل و تخمه و روغن گیاهی غیراشباع ( مثلا روغن زیتون , آفتابگردان , ذرت و ... ) است.  

كالری نیز نقش مهمی دارد .

رژیم های بسیار كم كالری زیانبار هستند زیرا نمی توانند سوخت و ساز بدن را در حد مطلوب حفظ كنند به همین خاطر هم كاهش وزن كند می شود و هم سلامت بدن به مخاطره می افتد .  

هر ماه حدود 4 كیلو گرم وزن خود را كاهش دهید .

این مقدار مناسب ترین مقدار كاهش وزن است .  

كاهش وزن سریع یك داستان است  زیرا بدن نمی تواند بیش از 6-3 كیلوگرم در ماه چربی خود را بسوزاند . بنابر این كاهش وزن سریع لاغر شدن نیست بلكه كاهش آب بدن و احتمالا تحلیل عضلات و استخوانها و سایر بافت های بدن است .

بنا به دلایل زیست شناختی بدن انسان علاقه ای به از دست دادن چربی ندارد و حتی در مقابل كاهش چربی مقاومت می كند زیرا بافت چربی منبع انرژی و بقای انسان است و بدن تلاش می كند این منبع انرژی را برای مواقع حیاتی ( قحطی و گرسنگی طولانی و بیماری ها )حفظ كند . اگر تلاش كنیم با گرسنگی خود را لاغر كنیم بدن ما سوخت و ساز خود را كند كرده تا اتلاف انرژی و حذف چربی را به حد اقل برساند. در نتیجه پس از مدتی كاهش وزن كند شده و حتی متوقف می شود .

علاوه بر این اصطلاح عادت غذائی نیاز به زمان داردبنابر این اگر كاهش وزن سریع باشد به دنبال آن سریعا چاق می شوید زیرا زمان كافی برای اصلاح عادت های غذائی چاق كننده نداشته اید اما كاهش وزن تدریجی این فرصت را به شما می دهد كه عادت های غذائی جدید را بپذیرید و به بدن شما این امكان را می دهد كه خود را با لاغری تطبیق دهد .

به یاد داشته باشید هفته ای یك كیلوگرم كاهش وزن ایده آل است . این مقدار یعنی كمی بیشتر از 4 كیلوگرم در یك ماه , 26 كیلوگرم در 6 ماه و  52  كیلوگرم در یكسال. آیا این مقدار كاهش وزن كافی نیست ؟
 
کاهش وزن و کمبود ویتامین B12  
  

 نقش ویتامین هادركاهش وزن
كاهش كالری روزانه معمولا دریافت ویتامین هاو مواد معدنی را كاهش میدهد .این مسئله دوپیامد برای بدن دارد :

1- سلامتی مابه خطر می افتد.

2- متابولیسم بدن و( بنابراین ) كاهش وزن ممكن است كند شود.

 بنابراین درزمان رژیم گرفتن و كم كردن وزن , تغذیه صحیح را فراموش نكنید‍.

 

ویتامین   B12

 ویتامین    B12كه كوبا لامین نیز نامیده میشود یكی ازمهمترین ویتامینهای گروه B میباشند.

خواص ویتامین B12 عبارتند از :    

 

ازكم خونی جلوگیری میكند .

انرژی راافزایش میدهد.

عملكرد مغز (بعنوان مثال  حافظه ,تمركز و یادگیری )  را بهتر میكند .

سلامت سیستم عصبی را حفظ میكند .

موجب ثبات قاعدگی شده وبا افسردگی پس از زایمان مقابله میكند .

منابع غذائی ویتامین B12 

جگر , قلوه , ماهی های روغنی , گوشت گاو , گوسفند , پنیر , تخم انواع پرندگان , شیر , غلات غنی شده و شیره غنی شده سویا از منابع خوب ویتامین  B12 می باشند . 

 منابع آسان ویتامین B12  برای گیاه خواران

 خوب است بدانید كه یك سهم غلات ( كورن فلكس صبحانه ) به همراه شیر بدون چربی كل نیاز روزانه بدن به ویتامین B12را تامین میكند .

مقدار مجاز توصیه شده ویتامین B12  , 2-3 میكروگرم در روز میباشد . 

كمبود ویتامین    B12

افرادی كه خطر كمبود این ویتامین درآن هازیاد است عبارتند از :گیاه خواران مطلق ,زنانی كه داروی ضدبارداری مصرف میكنند ,مصرف كنندگان الكل وكسانی كه داروی خواب آورمیخورند. 

اهمیت رژیم غذائی متعادل را بخاطر داشته باشید

اگر تابحال از پیروان رژیم های فانتزی یا داروهای رژیمی بوده اید یا اگر دائما چند كیلو وزن كم كرده ودوباره  چاق می شوید ( رژیم گرفتن یویو مانند ) ممكن است دچار كمبود ویتامین ها ومواد معدنی باشید در نتیجه كاهش وزن یا حفظ وزن در دراز مدت برایتان مشكل خواهد بود . با پیروی از یك رژیم غذایی صحیح ویتامینها , املاح و مواد مغذی مورد نیاز را به بدن برسانید .
 
كاهش وزن و ریزش موها  

ریزش و سفید شدن موها و چین و چروك پوست صورت از جمله عوارض ناشی از پیروی از رژیم های غذایی غلط هستند.

 برای رشد و سلامت  پوست و موها ، بدن ما نیاز به مقادیر كافی از مواد مغذی بویژه ویتامین های ب ، ث  ، ای و املاح معدنی مانند آهن و روی و ... دارد .در نتیجه پیروی از رژیم های غذایی غلط این مواد به حد كافی به پوست و موها نمی رسند زیرا :

 1-  بدن به حد كافی مواد مغذی در یافت نمی كند .

2- جریان خون سطح بدن كاهش می یابد و خون و مواد مغذی كمتری به پوست و موها می رسد .  

چگونه می توان این عوارض را درمان كرد ؟ 

برای درمان ریزش و سفید شدن موها  :

اولین اقدام رها كردن رژیم غذائی غلط ودنباله روی از یك رژیم غذائی صحیح است .

      یك رژیم غذائی صحیح متشكل از همه گروههای غذائی است و در آن كربوهیدرات های پیچیده ( نان و غلات و ...) ، میوه و سبزیجات به مقدار زیاد , انواع پروتئینهای مفید ( گوشت مرغ ، ماهی و حبوبات )  و لبنیات به مقدار متوسط وچربی , مغزهای گیاهی و مواد قندی ساده ( قند و شكر و شیر ینی جات)  به مقدار كم  وجود دارد  .

قدم بعدی مصرف بیشتر از مواد غذائی حاوی ویتامین های ب ، ث ، ای و آهن و روی است .

نان های سبوس دار , موادپروتئینی , لبنیات سالاد ومیوه جات مختلف  سرشار از این موادمغذی هستند .  بعلاوه لازم است برای مدتی از داروهای حاوی این تركیبات استفاده شود . 

برای درمان چروك و شلی پوست صورت :

علاوه بر انجام موارد فوق باید روزانه به مقدار زیاد اب نوشیده شود, جوانه گندم به همراه صبحانه و سبوس گندم به همراه ناهار و شام مصرف شود  . بهتر است شب ها قبل از خواب از یك ماسك گیاهی مانند ( ماست شیرین وخیار رنده شده ) به مدت 20 دقیقه برروی صورت استفاده شود  . پس از ان صورت را با آب وصابون گلیسیرین شسته شده وبا روغن زیتون به مدت سه دقیقه با ملایمت روبه بالا و خارج ماساژ داده شود  .

پس از مدتی عوارض فوق ازبین خواهندرفت اما اگر ریزش موها پس از دو هفته استفاده از دارو كاهش نیابد اقدامات تكمیلی و احتمالا انجام ازمایشات خاص لازم می باشد.  

بیاد داشته باشید پیشگیری از یك عارضه همیشه بهتر از درمان ان است .پس برای كاهش وزن از یك رژیم غذایی اصولی پیروی كنید
 
سه اشتباه متداول رژیم گیرندگان  
    

كسانی كه برای كاهش وزن تلاش می كنند معمولا مرتكب سه اشتباه می شوند :

1-   بیشتر رژیم گیرندگان به حد كافی غذا نمی خورند.

  نتیجه؟ گرسنه می شوند و رژیم را رها میكنند.

2-   بیشتر رژیم گیرندگان می خواهند خیلی سریع وزن خود را كم كنند

  نتیجه؟ صبر خود را از دست می دهند و رژیم را رها می كنند.

3-   بیشتر رژیم گیرندگان ارتباط غذاهای چرب , شیرینی جات و چاقی را نمی دانند.

  نتیجه؟ غذاهای چرب و شیرینی جات می خورند و لاغر نمی شوند.

برای اجتناب از اشتباهات فوق از یك رژیم غذائی صحیح پیروی كنید در این صورت هم از خوردن غذاهای پر كالری و چاق كننده خودداری می كنید ودر عین حال می توانید به حد كافی و خوب غذا بخورید و هم بخوبی لاغر شده ومی توانید وزن دلخواه خود را برای همیشه حفظ كنید . 

یك رژیم غذائی صحیح:

   انرژی و نشاط شما را افزایش می دهد.

  سلامتی شما را بیشتر می كند.

  با بیماری های قلبی ، دیابت و ... مقابله می كند.

 با بعضی سرطان ها مبارزه می كند.

  به شما اندام متناسب و موزون می دهد.

  و بسیاری مزایای دیگر.


نوشته شده در دوشنبه پنجم بهمنماه سال 1388 ساعت 19:53 توسط شهره آفاق نظرات | |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت